اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS
نوشته شده توسط : علی پور

اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) و دیگر متخصصان استرینریس
معرفی

ABS یک ماده ایده آل است که هر کجا که کیفیت عالی، رنگ و حساسیت مورد نیاز باشد. ABS یک ترکیب پلیمری دو مرحله ای است. فاز پیوسته کوپلیمر استریل- آکریلونیتریل (SAN) به سختی، سختی و مقاومت در برابر حرارت می پردازد. چقرمگی ABS نتیجه ذرات لاستیکی پلیبوتادین است که به صورت یکنواخت در ماتریس SAN توزیع شده اند.

ایران ورق

خواص

نمرات استاندارد ABS به طور خاص برای رعایت الزامات مشتریان اصلی طراحی شده است. ABS به راحتی توسط افزودن مواد افزودنی و با تغییر نسبت سه مونومر اکریلونیتریل، بوتادین و استایرن اصلاح می شود: از این رو نمرات موجود شامل تاثیر بالا و متوسط، مقاومت در برابر حرارت بالا و الکتروپمپاژ است. تقویت فیبر می تواند برای افزایش سختی و ثبات ابعاد گنجانیده شود. ABS به آسانی با پلیمرهای دیگر مخلوط شده یا آلیاژی می شود و دامنه خواص موجود را افزایش می دهد. عقب ماندگی آتش ممکن است با افزودن مواد افزودنی بازدارنده یا ترکیب با PVC باشد. مواد طبیعی یک رنگ عاج قطبی است و به راحتی با رنگدانه یا رنگ رنگ می شود. نمرات شفاف نیز موجود است.

انواع مختلفی برای برنامه های کاربردی مختلف در دسترس هستند، مواد معمولا تزریق شده یا اکسترود شده اند.

مشخصات فیزیکی

 

مقاومت کششی 40-50 Mpa
قدرت ضربه دهی 10 تا 20 کیلوگرم / متر مربع
ضریب حرارتی گسترش 70-90x10-6
حداکثر استفاده از Temp 80 - 95 oC
تراکم 1.0 - 1.05 g / cm3

مقاومت در برابر مواد شیمیایی

محلول اسید ****
قلیایی کردن ****
روغن و گریس ****
هیدروکربن های آلیفاتیک **
هیدروکربن های آروماتیک *
هیدروکربن های هالوژن
الکل * (متغیر)

4.1 کوپلیمر اکریلونیتریل-بوتادین-استایرن
اکریلونیتریل-بوتادین-استایرن یا ABS، یک ترموپلاستیک معمولی است که برای تولید محصولات سبک، سخت و نرم، مورد استفاده قرار می گیرد. کوپلیمرهای استایرن اکریلنیتریل (SAN) از دهه 1940 در دسترس بوده و در حالی که افزایش استحکام آن بر روی پلی استایرن، آن را برای بسیاری از برنامه های کاربردی مناسب می سازد، محدودیت های آن منجر به معرفی یک لاستیک، بوتادین، به عنوان یک سوم مونومر تولید محدوده مواد محبوب مراجعه به عنوان پلاستیک ABS. این در دهه 1950 در دسترس قرار گرفت. در دسترس بودن این پلاستیک ها و سهولت پردازش سبب شده که ABS تبدیل به یکی از محبوب ترین پلیمرهای مهندسی شود.

ساختار شیمیایی مونومرها در شکل 4.2 نشان داده شده است. نسبت مونومرها معمولا بین 15 تا 35 درصد آکریلو نیتریل، 5 درصد تا 30 درصد بوتادین و 40 تا 60 درصد استایرن است. این را می توان به عنوان یک کوپلیمر پیوند یافت، که در آن پلیمر استریل-اکریلنیتریل در یک سیستم پلیمریزاسیون در حضور لاتکس لاستیک پلاستیک پلی اتیلن تشکیل شده است؛ محصول نهایی یک ترکیب پیچیده از کپلیمر استایرن - اکریلنیتیرول، یک پلیمر پیوند استایرن - اکریلنیتریل و پلی بوتادیان و برخی از لاستیک پلی بوتایدین آزاد است. شماره ثبت CAS CAS شماره ((Abstracts Service)) 9003-56-9 است.





:: برچسب‌ها: یونولیت ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: